tisdag 11 februari 2014

Här är jag i min Syfestivalsklänning


Brukar inte lägga upp bilder på mig själv men här kommer en.

Det här är en klänning som jag har planerat länge. Jag ville ha denna typ med mudd i nederkant och stora knappar. Jag har haft en del tyger i åtanke men när jag hittade detta tyg visste jag direkt att det var det här tyget jag skulle sy klänningen av. Tyget är beställt från Finland och Paapii. Det fanns i tre färgställningar och jag hade egentligen tänkt att köpa ett i grått och gult men det sålde slut innan jag kom mig för att beställa. Men så här i efterhand så gjorde det inget. Gillar att det är ganska diskret mönster fast ändå mycket att titta på. Att det dessutom finns rankor med Linnéor gör ju inte saken sämre.

Mönstret till denna är eget men är inte svårt att göra. Välj bara ett tröjmönster och förläng. Jag har kantat halsen och så muddrulå i ärmarna. Och en bred mudd i nederkant. Knapparna är bara som dekoration.

Jag tänkte ha den här klänningen när jag ska på Syfestivalen på lördag. Ser du mig kom gärna och säg hej.

3 kommentarer: